Op de Warmtelink zitten 3 led-lampjes. Afhankelijk van welk type je hebt, zitten deze naast of onder elkaar op het kastje. Met deze led-lampjes kun je controleren of de Warmtelink goed werkt. Dit kan gemakkelijk en snel via de storingscheck, of lees hieronder wat de lampjes betekenen.
Het eerste lampje zegt iets over de WarmteLink zelf. Is deze niet groen? Dan werkt de WarmteLink niet correct! Controleer of er wel spanning op het stopcontact staat. Bijvoorbeeld door een telefoonoplader in het stopcontact te steken. Werkt het stopcontact goed? Dan moet voor een oplossing een monteur langskomen. Bel hiervoor 0800 0513. 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar.
Het tweede lampje zegt iets over de verbinding tussen de WarmteLink en Vattenfall. Dit lampje mag groen of oranje zijn. Knippert deze rood? Dan is er geen verbinding met Vattenfall. Dit kan komen door een slechte verbinding met de provider. Of doordat de woning (te) goed geïsoleerd is, waardoor het signaal wordt verstoord.
Brandt het tweede lampje niet? Dan is het uitlezen nog niet geactiveerd. Of je hebt bezwaar gemaakt tegen het uitlezen. Wil je dit wel? Pas het aan in Mijn Vattenfall of de Energie-app.
Het derde lampje moet groen zijn of groen/oranje knipperend. Zo niet, dan is er een probleem met de kabel tussen de WarmteLink en de warmtemeter. Hiervoor moet er een monteur langskomen. Bel hiervoor 0800 0513. 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar.
Ook kun je via de storingscheck controleren of je slimme meter goed werkt.