1. Thuis
  2. Stadsverwarming
  3. Aanmelden actieve warmte aansluiting consument
  • Meld je woning aan en voorkom afsluiting

  • Meld je woning aan en voorkom afsluiting

    Vul de 4 cijfers en 2 letters van de postcode in, bijv. 1234 AB.
    Vul een huis-nummer in tussen 1 en 99999.

Welkom bij warmte van Vattenfall

Je hebt van ons bericht ontvangen omdat je huis wordt verwarmd met stadswarmte, maar je nog geen contract met ons hebt.

Stadswarmte is een zorgeloze manier van verwarmen, waarbij je geen HR-gasketel nodig hebt. De warmte komt via een warmtenet je woning binnen. Vattenfall is eigenaar van het warmtenet. Wij zorgen voor een veilige en betrouwbare warmtelevering.

Voorkom afsluiting

Momenteel ben je nog niet aangemeld als klant, maar wordt je woning wel met onze warmte verwarmd. Wij willen voorkomen dat de warmte in je woning wordt afgesloten. Meld je daarom direct aan en blijf verzekerd van een warm huis. 

Liever telefonisch contact? Je kunt ook bellen naar 0900 0808 van maandag tot en met vrijdag tussen 8.00 en 15.00 uur.

Meld je aan

Afsluiten van stadswarmte

Wilt je je warmtelevering stoppen? Dat kan via mijnaansluiting.nl. Wij nemen contact met je op om de afsluiting met je te bespreken. Het kan zijn dat we kosten rekenen voor de afsluiting.

Bij het afsluiten van de warmteaansluiting worden de afleverset en warmtemeter verwijderd. De warmteaansluiting vanuit de openbare weg tot in de meterkast (de leidingen die woning met het warmtenetwerk verbinden) blijven intact. Dit omdat er in de toekomst misschien iemand in komt wonen die wel een warmteaansluiting wil. Voor een heraansluiting rekenen we kosten.

Lees meer over het opzeggen van je warmtelevering

Geen eigenaar maar huurder?

Ben je niet de eigenaar, maar de huurder van de woning? Dan kun je de warmteaansluiting niet opzeggen. Dat kan alleen de eigenaar doen.

Ik heb een vraag

Ik ben al een Vattenfall-klant

Heb je je al aangemeld voor stadswarmte, dan hoef je niets meer te doen. Als je alleen stroom bij ons afneemt en je huis is aangesloten op ons warmtenet, meld je dan ook aan voor stadswarmte.

Ik heb al een contract bij een andere leverancier

Misschien heb je je aangemeld bij een andere leverancier. Dat is echter alleen mogelijk voor stroom. Voor stadswarmte zijn wij de enige leverancier op je adres en om stadswarmte te behouden is een aanmelding nodig.

Ik huur de woning inclusief energiekosten

Neem direct contact op met je verhuurder. Vraag je verhuurder om zich aan te melden als klant. Dit om te voorkomen dat warmte in je woning wordt afgesloten. 

Wat gebeurt er als ik me nu niet aanmeld?

Als je je nu niet aanmeldt, moeten wij de levering van stadswarmte stopzetten. Je hebt dan geen warmte meer, en ook geen warm water. Er is geen gasaansluiting in je huis. 

Ben ik te laat?

Mogelijk heb je al meerdere brieven ontvangen. Wij vragen je om in dat geval dringend contact met ons op te nemen om afsluiting te voorkomen.

Wij zijn telefonisch te bereiken van maandag tot en met vrijdag tussen 8.00 en 15.00 uur op 0900 0808.