Vergoeding van je zakelijke overstapboete

Het kan zijn dat je vorige energieleverancier een boete in rekening brengt. Dit gebeurt als je klant bij ons wordt voordat je contract met hen is afgelopen. Soms vergoeden we deze boete. Bijvoorbeeld omdat je dit hebt afgesproken met onze energieadviseurs.

Vergoeding van je zakelijke overstapboete aanvragen

  1. Heb je een factuur met een overstapboete ontvangen van je vorige leverancier? Vraag dan binnen drie maanden nadat je klant bent geworden de vergoeding aan.

  2. Zorg voor een kopie van de factuur met zakelijke overstapboete. Dit mag een JPG, PNG of PDF zijn. We hebben deze nodig om je aanvraag snel in orde te maken.

  3. Vraag binnen drie maanden na de start van je contract de overstapkorting aan met het formulier. Deze heb je ook in je contractbevestiging ontvangen. Stuur dit formulier samen met een kopie van de factuur naar vattenfall@vattenfall.nl.

  4. We maken de overstapkorting binnen zes weken na aanvraag over op je rekening. In de meeste gevallen is dit na de betaling van je eerste termijnbedrag. of eerder als je rekeningnummer al bij ons bekend is.

Hoe weet ik of ik overstapkorting krijg?

Als vergoeding voor de zakelijke overstapboete die je moet betalen, helpen we je met een korting: overstapkorting. Meestal is deze korting gelijk aan je boete. Maar we kunnen ook andere afspraken hierover maken.

Goed om te weten:

  • In ons contractaanbod staat of je in aanmerking komt voor overstapkorting. En wat het maximale bedrag is dat wij vergoeden.
  • De kosten voor welkomstcadeaus, vervallen kortingen of welkomstpremies vergoeden we niet.
  • Bekijk het aanvraagformulier en de voorwaarden die gelden voor overstapkorting.

We denken graag met je mee

Als je als ondernemer vragen hebt over energie, dan denken we graag met je mee. Neem contact op met onze Ondernemersdesk. Bel, mail of WhatsApp met ons. De experts van onze Ondernemersdesk helpen je graag. Ze beantwoorden al je energievragen.