Ons contractadvies voor elektrische rijders
Laad je thuis je auto op, dan verbruik je veel stroom. Kies daarom een energiecontract dat daarbij past.
Je nieuwe laadpaal werkt met onze laadomgeving. We helpen je om alles goed in te stellen. Zo kunnen jij en je medewerkers er meteen gebruik van maken.
Om je laadpaal te gebruiken met de laadomgeving van jouw bedrijf, koppel je deze eerst aan het systeem.
Heb je de laadpaal gekoppeld? Voeg daarna je zakelijke laadpas toe, en beheer wie je toe wilt laten. De laadpaal is dan klaar voor gebruik.
Tijdens en na het laden kun je de laadsessies van jouw bedrijf bekijken in de laadomgeving.
Je kunt je zakelijke laadpaal gebruiken zodra deze is gekoppeld aan de laadomgeving. In de laadomgeving beheer je eenvoudig je laadpaal en laadsessies. Je kunt ook laadkosten verrekenen en extra laadpassen toevoegen voor je medewerkers of bezoekers.
Thuis, bedrijf of publiek
Stel het gebruiksdoel van de laadpaal in en de voorkeur voor het vergoeden
Voor 'Thuis' locaties:
Kies of anderen je laadpaal mogen gebruiken en je een vergoeding wilt ontvangen, of dat je de laadpaal privé wilt gebruiken en een vergoeding wilt ontvangen (bijv. van je werkgever), of dat je de laadpaal privé wilt gebruiken zonder vergoeding.
Voor 'Bedrijfslocatie':
Kies of je de laadpaal publiek wilt maken en vergoedingen wilt ontvangen, privé wilt gebruiken, of iedereen gratis wilt laten laden.
Voor 'Publiek' locaties:
Kies of je vergoedingen wilt ontvangen of iedereen gratis wilt laten laden. Private gebruik is niet toegestaan op publieke locaties.
Je laadpaal is gekoppeld en klaar om te gebruiken.
Je kunt je laadpaal beschikbaar maken voor andere EV-rijders. Zo kunnen zij hun auto bij jouw laadpaal opladen. Stel je laadpaal publiekelijk beschikbaar, zodat anderen deze kunnen vinden.
Als je je laadpaal al hebt aangemeld, volg dan deze stappen om je laadpaal te publiceren:
Voeg een eigen laadpas toe of laad je auto op zonder het gebruik van een laadpas.
Je laadpaal is nu klaar voor gebruik.
Heb je nog geen laadpas of is deze kwijt? Stel in de laadomgeving je laadpaal in op gratis opladen voor jouw bedrijf.
Let op: Als je laadkosten verrekent, is het belangrijk om dit vakje weer uit te vinken.
Nodig eenvoudig werknemers of beheerders uit om hun laadpas te koppelen en te beheren.
Volg deze stappen om jouw werknemers toegang te geven tot jouw Laadomgeving:
1. Ga naar 'Mijn Locaties'.
2. Klik op ‘Werknemer uitnodigen’.
3. Vul het afgesproken kWh-tarief in.
4. Vul de gegevens van de werknemer in.
5. Verstuur de registratie-uitnodiging.
Na de registratie vind je het laadstation van de werknemer onder ‘Werknemer Laadpalen’ bij 'Mijn Locaties'.
Volg deze stappen om andere beheerders toe te voegen:
1. Ga naar ‘Gebruikers’.
2. Klik op ‘Gebruikers uitnodigen’.
3. Vul de details in van de nieuwe beheerder.
4. Geef aan welke beheersrol deze persoon mag aannemen:
De registratie-uitnodiging wordt verzonden aan de beheerder.
*Het verschil tussen de twee rollen is dat een account admin alle gegevens van alle laders en gebruikers mag inzien en wijzigen. Een billing admin kan wel de laadsessies en facturen inzien maar mag geen personen uitnodigen, laadpalen registreren of tarieven wijzigen.
Tijdens en na het laden kun je de laadsessie bekijken in de laadomgeving van jouw bedrijf.
Het bestand wordt automatisch geopend in Excel.
Laad je thuis je auto op, dan verbruik je veel stroom. Kies daarom een energiecontract dat daarbij past.
In het handige productoverzicht voor je Autel Compact of Autel MaxiCharger laadpaal lees je wat de informatie op je laadpaal betekent.
Hier regel je eenvoudig dat jouw werknemers hun laadsessies kunnen verrekenen.
Het kan natuurlijk voorkomen dat je laadpaal een storing heeft. Vaak kun je dit zelf oplossen. Blijft de storing? Bel ons dan op 085 105 23 98.
Probeer eerst je laadpaal te resetten:
Werkt dit niet? Probeer dan ook nog deze stappen:
Lukt het na deze stappen nog steeds niet om je auto op te laden? Bel ons dan op 085 105 23 98. We sturen een monteur langs.
Dat doe je zo:
Probeer eerst dit:
Blijft de laadkabel nog steeds vastzitten? Probeer dan deze stappen:
Lukt het na deze stappen nog steeds niet om de laadkabel los te maken? Bel ons dan op 085 105 23 98. We sturen een monteur langs.
Er kunnen verschillende redenen zijn waarom je auto langzamer laadt. Doe daarom deze drie checks:
Laadt je auto nog steeds te langzaam? Zet dan de hoofdschakelaar in je meterkast 20 seconden uit en daarna weer aan. Of bel ons op 085 105 23 98