Bespaar tijd, geld en energie: MKB Bespaarservice
Met de MKB Bespaarservice bespaar je op tijd, geld en energie. Stel snel je slimme bespaarvoorkeuren in en start met besparen.
Voorkom verrassingen op je jaarafrekening met ons Seintje. Met jouw toestemming ontvang je een paar keer per jaar een advies over je termijnbedrag.
Je bent natuurlijk niet altijd bewust bezig met je energieverbruik. Daarom sturen we je graag een Seintje: een e-mail met advies over je termijnbedrag. Hiermee pas je op tijd je termijnbedrag aan en voorkom je verrassingen op je jaarafrekening.
Je verbruik kan natuurlijk veranderen. Het Seintje is alleen een advies, we passen je termijnbedrag niet aan. Dat doe je uiteraard zelf.
Je ontvangt een Seintje in de Energie-app of per e-mail. Hierin zie je direct hoe je uitkomt met je termijnbedrag. Dit baseren we op je actuele verbruik.
In je Seintje zie je niet direct hoe je uitkomt met je termijnbedrag. We hebben eerst toestemming nodig om je meterstanden uit te lezen. Kies zelf of we ze eenmalig of dagelijks uitlezen.
Vanuit het Seintje check je snel zelf je termijnbedragadvies. Geef je meterstanden door in Mijn Vattenfall en zie direct hoe je uitkomt met je termijnbedrag.
Wijziging tarieven
Bij een contract met variabele tarieven kunnen je leveringsprijzen wijzigen. En de overheidsheffingen en netbeheerkosten veranderen meestal per 1 januari.
Nieuwe apparatuur
Uitbreidingen, nieuwe apparatuur of een laadpaal voor je elektrische auto kan zorgen voor hoger energieverbruik. Wat weer leidt tot hogere kosten.
Energie besparen
Door nieuwe ledverlichting of lampen met een bewegingssensor in je bedrijf bespaar je misschien energie. Vaak kan dan ook je maandelijkse termijnbedrag naar beneden.
Kouder of warmer weer dan verwacht
Het weer kan invloed hebben op je energieverbruik. Bij een zachte winter verbruik je minder. Maar bij een koude winter gaat je verbruik waarschijnlijk omhoog.
Met de MKB Bespaarservice bespaar je op tijd, geld en energie. Stel snel je slimme bespaarvoorkeuren in en start met besparen.
Onlangs heb ik mijn onderneming uitgebreid. Hierdoor liep mijn energieverbruik op. Dankzij Seintje kon ik op tijd mijn termijnbedrag aanpassen.
Seintje is een e-mail met advies over je termijnbedrag. Hiermee zie je of je verbruik nog past bij je termijnbedrag. Zo voorkomen we samen verrassingen op je jaarafrekening.
Door ons toestemming te geven in Mijn Vattenfall. Dit doe je bij 'Termijnbedrag via ons Seintje' onder Privacy en Voorkeuren.
Dit doe je in Mijn Vattenfall. Zet je toestemming uit bij 'Termijnbedrag via ons Seintje' onder Privacy en Voorkeuren.
Nee, je hebt geen slimme meter nodig. Iedereen kan een Seintje ontvangen. Wel is het Seintje anders in verschillende situaties:
Geen slimme meter
Vanuit het Seintje check je zelf eenvoudig je termijnbedragadvies. Geef je meterstanden door in Mijn Vattenfall, dan zie je direct hoe je uitkomt met je termijnbedrag.
Wel slimme meter - nog geen toestemming
In je Seintje zie je nog niet direct hoe je uitkomt met je termijnbedrag. Eerst moet je ons toestemming geven om je meterstanden uit te lezen. Kies zelf of we ze eenmalig of dagelijks uitlezen.
Slimme meter - toestemming gegeven
Je ontvangt een Seintje met een persoonlijk advies op maat. Je ziet in de e-mail direct hoe je uitkomt met je termijnbedrag. Dit baseren we op je actuele verbruik.
Dit komt door het moment dat we de berekening doen. Het moment dat we je een Seintje sturen kan anders zijn dan het moment dat je zelf een termijnbedragadvies aanvraagt. Hierdoor kunnen er verschillen ontstaan.
Onze facturen zijn kraakhelder. Je weet dus precies waarvoor je betaalt. We houden voor je in de gaten of je nog goed zit met je termijnbedrag. Is aanpassen verstandig? Dan geven we je een Seintje. Zo weet je zeker dat je goed zit.