Seintje: kom goed uit met je termijnbedrag

Voorkom verrassingen op je jaarafrekening met ons Seintje. Met jouw toestemming ontvang je een paar keer per jaar een advies over je termijnbedrag.

Zie direct of je termijnbedrag nog past bij je verbruik

Je bent natuurlijk niet altijd bewust bezig met je energieverbruik. Daarom sturen we je graag een Seintje: een e-mail met advies over je termijnbedrag. Hiermee pas je op tijd je termijnbedrag aan en voorkom je verrassingen op je jaarafrekening.

Beslis zelf of je het advies overneemt

Je verbruik kan natuurlijk veranderen. Het Seintje is alleen een advies, we passen je termijnbedrag niet aan. Dat doe je uiteraard zelf.

Seintje voor elke situatie

Slimme meter - toestemming gegeven

Je ontvangt een Seintje in de Energie-app of per e-mail. Hierin zie je direct hoe je uitkomt met je termijnbedrag. Dit baseren we op je actuele verbruik.

Slimme meter - nog geen toestemming

In je Seintje zie je niet direct hoe je uitkomt met je termijnbedrag. We hebben eerst toestemming nodig om je meterstanden uit te lezen. Kies zelf of we ze eenmalig of dagelijks uitlezen.

Geen slimme meter

Vanuit het Seintje check je snel zelf je termijnbedragadvies. Geef je meterstanden door in Mijn Vattenfall en zie direct hoe je uitkomt met je termijnbedrag.

Ontvang Seintje in de Energie-app

Met onze Energie-app regel je energiezaken wanneer het jou uitkomt. Hier geef je eenvoudig aan dat je Seintje wilt ontvangen.

Seintje, omdat energiekosten van je bedrijf kunnen veranderen

  1. Wijziging tarieven
    Bij een contract met variabele tarieven kunnen je leveringsprijzen wijzigen. En de overheidsheffingen en netbeheerkosten veranderen meestal per 1 januari.

  2. Nieuwe apparatuur
    Uitbreidingen, nieuwe apparatuur of een laadpaal voor je elektrische auto kan zorgen voor hoger energieverbruik. Wat weer leidt tot hogere kosten.

  3. Energie besparen
    Door nieuwe ledverlichting of lampen met een bewegingssensor in je bedrijf bespaar je misschien energie. Vaak kan dan ook je maandelijkse termijnbedrag naar beneden.

  4. Kouder of warmer weer dan verwacht
    Het weer kan invloed hebben op je energieverbruik. Bij een zachte winter verbruik je minder. Maar bij een koude winter gaat je verbruik waarschijnlijk omhoog.

Bespaar tijd, geld en energie: MKB Bespaarservice

Met de MKB Bespaarservice bespaar je op tijd, geld en energie. Stel snel je slimme bespaarvoorkeuren in en start met besparen.

Start met besparen

Onlangs heb ik mijn onderneming uitgebreid. Hierdoor liep mijn energieverbruik op. Dankzij Seintje kon ik op tijd mijn termijnbedrag aanpassen.

Vragen over Seintje ontvangen

Wat is Seintje?

Seintje is een e-mail met advies over je termijnbedrag. Hiermee zie je of je verbruik nog past bij je termijnbedrag. Zo voorkomen we samen verrassingen op je jaarafrekening.

Vraag Seintje aan in Mijn Vattenfall

Hoe kan ik Seintje ontvangen?

Door ons toestemming te geven in Mijn Vattenfall. Dit doe je bij 'Termijnbedrag via ons Seintje' onder Privacy en Voorkeuren.

Geef toestemming in Mijn Vattenfall

Hoe kan ik Seintje uitzetten?

Dit doe je in Mijn Vattenfall. Zet je toestemming uit bij 'Termijnbedrag via ons Seintje' onder Privacy en Voorkeuren. 

Naar Mijn Vattenfall

Vragen over je termijnbedragadvies

Wordt mijn termijnbedrag automatisch aangepast?
Nee, je bepaalt zelf of je je termijnbedrag aanpast of niet. Het Seintje is alleen een advies. Je kiest zelf of je het advies opvolgt.
Heb ik een slimme meter nodig om Seintje te ontvangen?

Nee, je hebt geen slimme meter nodig. Iedereen kan een Seintje ontvangen. Wel is het Seintje anders in verschillende situaties:

Geen slimme meter

Vanuit het Seintje check je zelf eenvoudig je termijnbedragadvies. Geef je meterstanden door in Mijn Vattenfall, dan zie je direct hoe je uitkomt met je termijnbedrag.

Wel slimme meter - nog geen toestemming

In je Seintje zie je nog niet direct hoe je uitkomt met je termijnbedrag. Eerst moet je ons toestemming geven om je meterstanden uit te lezen. Kies zelf of we ze eenmalig of dagelijks uitlezen.

Slimme meter - toestemming gegeven

Je ontvangt een Seintje met een persoonlijk advies op maat. Je ziet in de e-mail direct hoe je uitkomt met je termijnbedrag. Dit baseren we op je actuele verbruik.

Waarom is het advies in mijn Seintje anders dan het advies in Mijn Vattenfall?

Dit komt door het moment dat we de berekening doen. Het moment dat we je een Seintje sturen kan anders zijn dan het moment dat je zelf een termijnbedragadvies aanvraagt. Hierdoor kunnen er verschillen ontstaan.

Een heldere jaarafrekening zonder verrassingen

Onze facturen zijn kraakhelder. Je weet dus precies waarvoor je betaalt. We houden voor je in de gaten of je nog goed zit met je termijnbedrag. Is aanpassen verstandig? Dan geven we je een Seintje. Zo weet je zeker dat je goed zit.

Een heldere jaarafrekening