Je Laadabonnement geeft je toegang tot je Laadomgeving. Hier zie je onder andere je laadsessies, beheer je je laadpaal en kun je zakelijke laadkosten verrekenen.
Zo haal je alles uit je laadpaal voor thuis
Met ons Laadabonnement en de online Laadomgeving laad je zonder zorgen thuis je elektrische auto op. Ontdek alle mogelijkheden en haal het maximale uit je laadpaal.
Zekerheid van updates met het Laadabonnement
Met ons Laadabonnement kun je hierop rekenen:
- Ontvang automatische updates van je laadpaal en blijf beschermd tegen online risico's.
- Altijd hulp bij storing of andere problemen met je laadpaal.
- Toegang tot je Laadomgeving
Ons contractadvies voor elektrische rijders
Laad je thuis je auto op, dan verbruik je veel stroom. Kies daarom een energiecontract dat daarbij past.
Je laadkosten automatisch laten verrekenen
Met je laadabonnement regel je eenvoudig dat de stroomkosten van je laadsessie worden verrekend met je werkgever of eigen bedrijf.
Slim laden helpt je voordelig laden
Heb je een energiecontract bij ons? Plan het opladen van je elektrische auto eenvoudig met de Slim Laden functie in onze Energie-app. De app kiest automatisch het beste moment om te laden, bijvoorbeeld bij veel zonne- of windenergie of een lage stroomvraag. Zo laad je altijd voordelig.
-
Meld je gratis aan voor Slim laden.
-
Download de Energie-app en start deze op.
-
Kies in het menu 'Slim laden'.
-
Kies voor 'Plannen' en zet het schuifje aan bij 'Opladen Plannen'. Daarna plan je op welk tijdstip je auto oplaadt.
-
Sluit je auto aan op je eigen laadpaal. Slim laden kiest automatisch het beste moment om te laden, met het laagste tarief. En Slim laden zorgt ervoor dat je auto altijd op tijd opgeladen is.
Werkt je laadpaal niet goed?
Het kan natuurlijk voorkomen dat je laadpaal een storing heeft. Vaak kun je dit zelf oplossen. Blijft de storing? Bel ons dan op 088 606 89 30.
Hoe je zelf een storing oplost
Probeer eerst je laadpaal te resetten:
- Log in op je Laadomgeving.
- Ga nadat je bent ingelogd naar ‘Mijn locaties’ aan de linkerkant van het scherm.
- Kies de laadpaal waar storing is.
- Kies hierna rechtsboven voor ‘Acties’ en daarna ‘Reset’.
- Wacht vijf minuten en je kunt je auto weer opladen.
Werkt dit niet? Probeer dan ook nog deze stappen:
- Zet de aardlekschakelaar en de groep(en) die bij de laadpaal horen uit.
- Na vijf minuten wachten zet je de aardlekschakelaar en de groep(en) weer aan.
- Maak de laadkabel los van de laadpaal.
Lukt het na deze stappen nog steeds niet om je auto op te laden? Bel ons dan op 088 606 89 30. We sturen een monteur langs.
Dat doe je zo:
- Log in op je Laadomgeving.
- Ga nadat je bent ingelogd naar ‘Mijn locaties’ aan de linkerkant van het scherm.
- Kies de laadpaal waar storing is.
- Kies hierna rechtsboven voor ‘Acties’ en daarna ‘Reset’.
- Wacht vijf minuten en je laadpaal start opnieuw.
Probeer eerst dit:
- Stop altijd eerst het laden van je auto, anders laat de kabel niet los. Dit doe je door je laadpas voor de laadpaal te houden.
- Log in op je Laadomgeving.
- Kies de laadpaal waar storing is.
- Kies hierna rechtsboven voor ‘Acties’ en daarna ‘Reset’.
- Wacht vijf minuten terwijl je laadpaal opnieuw start. Hierna kun je de laadkabel losmaken van de laadpaal.
Blijft de laadkabel nog steeds vastzitten? Probeer dan deze stappen:
- Zet de aardlekschakelaar en de groep(en) die bij de laadpaal horen uit.
- Na vijf minuten wachten zet je de aardlekschakelaar en de groep(en) weer aan.
- Maak de laadkabel los van de laadpaal.
Lukt het na deze stappen nog steeds niet om de laadkabel los te maken? Bel ons dan op 088-606 89 30. We sturen een monteur langs.
Er kunnen verschillende redenen zijn waarom je auto langzamer laadt. Doe daarom deze drie checks:
- Check of er andere zware elektrische apparaten aanstaan. Dynamic Load Balancing verlaagt het laadvermogen als er veel stroom wordt verbruikt.
- Check de batterijstatus van je auto. Je auto laadt langzamer op als de batterij bijna leeg is (minder dan 20%) of bijna vol is (meer dan 80%) om de batterij te beschermen.
- Check of de stekker goed in je slimme meter zit. Trek de stekker eruit en stop hem opnieuw in je slimme meter als je twijfelt.
Laadt je auto nog steeds te langzaam? Zet dan de hoofdschakelaar in je meterkast 20 seconden uit en daarna weer aan. Of bel ons op 088 606 89 30