Contract opzeggen of wijzigen na een overlijden
Het overlijden van een dierbare is een ingrijpende gebeurtenis. Als nabestaande moet je dan veel regelen. In deze moeilijke periode staan we voor je klaar om je te helpen. We begrijpen dat je al genoeg aan je hoofd hebt.
Energie regelen na een overlijden
Je kunt drie dingen doen met het energiecontract:
Je regelt dit eenvoudig online met onze formulieren. Maar je kunt natuurlijk ook contact opnemen met onze klantenservice.
Online doorgeven: dit heb je nodig
- Akte van overlijden
- Gegevens van de overledene
- Leveringsadres
- Klantnummer (dit vind je op een bankafschrift of jaarafrekening)
Bijzondere omstandigheden
Neem bij bijzondere omstandigheden telefonisch contact met ons op. Doe dit bijvoorbeeld als de nalatenschap niet of beneficiair wordt aanvaard. Of als er openstaande rekeningen zijn.
Doorgeven van een overlijden
Wil je het contract opzeggen, maar weet je nog niet op welke datum? Geef dan een overlijden aan ons door. Dit doe je in een paar stappen via ons formulier, maar je kunt ook telefonisch contact opnemen.
Termijnbedrag
Als de woning leeg staat na een overlijden, kun je het termijnbedrag aanpassen. Dit geef je in het formulier aan bij ‘leegstandstarief’.
Opzeggen na een overlijden
Kies voor opzeggen als je een overlijden wilt doorgeven en weet wanneer onze energielevering moet stoppen. De datum waarop je de sleutel overdraagt, wordt de einddatum van het eindcontract.
Opzeggen na een overlijden doe je in een paar stappen via ons formulier. Je kunt ook telefonisch contact met ons opnemen.
Contract opzeggen na overlijden
Meterstanden doorgeven
Het kan zijn dat we meterstanden van je nodig hebben. Dat lees je in de bevestiging van je opzegging. Deze ontvang je zodra je opzegging is verwerkt.
Contract overnemen na een overlijden
Na een overlijden kan het contract ook doorlopen onder een andere naam. Dit is mogelijk als je als partner of familielid op het adres blijft wonen. We passen dan de naam op het contract aan. Geef dit in een paar stappen door via ons formulier of zoek telefonisch contact met ons.
Telefonisch contact
Natuurlijk kun je de energie na een overlijden ook telefonisch regelen. Bel ons op 0900-0808 (iedere werkdag tussen 08.00-15.00 uur). Vraag naar de Servicedesk Nabestaanden. We zorgen ervoor dat alles goed wordt geregeld.
Dit vragen mensen over overlijden
Je geeft een overlijden in een paar stappen via ons online formulier aan ons door.
Ook kun je een overlijden telefonisch melden via 0900-0808 (iedere werkdag tussen 08.00-15.00 uur). Vraag naar de Servicedesk Nabestaanden. Zij helpen je graag verder.
Een contract van een overledene zeg je eenvoudig online op. Vul in een paar stappen dit formulier in.
Je kunt natuurlijk ook contact opnemen met onze klantenservice. Bel ons op 0900-0808 (iedere werkdag van 08.00-15.00 uur) en vraag naar de Servicedesk Nabestaanden. Zij helpen je met het opzeggen van het contract.
Na een overlijden kan het contract doorlopen onder een andere naam. Bijvoorbeeld als je als partner of ander familielid in het huis blijft wonen.
Een contract van een overledene overnemen doe je eenvoudig online. Vul in een paar stappen dit formulier in.
Je kunt natuurlijk ook telefonisch contact opnemen. Bel ons op 0900-0808 (iedere werkdag van 08.00-15.00 uur) en vraag naar de Servicedesk Nabestaanden. Zij helpen je met de naamswijziging van het contract.
Het overlijden van een dierbare is een ingrijpende gebeurtenis. Je moet dan veel regelen. Je kunt drie dingen doen met het energiecontract van een overledene:
- Doorgeven van een overlijden
- Opzeggen na een overlijden
- Contract overnemen na een overlijden
Je regelt dit eenvoudig online met onze formulieren. Maar je kunt natuurlijk ook contact opnemen met onze klantenservice.