Betaal je je energierekening liever aan het begin of aan het einde van de maand? Bij ons kies je zelf de dag waarop je betaalt. Ga naar Mijn Vattenfall en kies de betaaldag die je het beste uitkomt.
Kies zelf hoe en wanneer je je energierekening betaalt
We maken je rekening betalen zo makkelijk mogelijk voor je. Je kiest zelf hoe en op welke dag bijvoorbeeld. Maar we helpen je ook als je moeite hebt met betalen.
Als je een keer te laat bent met betalen
Een keer te laat betalen kan iedereen overkomen. Als je zorgt dat het bedrag alsnog binnen 14 dagen na de uiterste betaaldatum op onze rekening staat is er niets aan de hand. Lukt dat niet? Vraag dan om uitstel of spreek een regeling met ons af.
Heb je al een aanmaning of incassobrief ontvangen, hier lees je wat je kunt doen.
Kunnen we je verder helpen?
Helpt een betalingsregeling of uitstel van betaling je niet verder, ook dan staan we voor je klaar. Bekijk hoe we je kunnen helpen.
Vragen & antwoorden over betalen
In Mijn Vattenfall/Facturen zie je precies welke rekeningen al betaald zijn of nog betaald moeten worden. Zo weet je altijd waar je aan toe bent. En betalen kan hier ook meteen. Wel zo makkelijk.
Dat kan gebeuren. Kijk in Mijn Vattenfall/Facturen welke rekening nog niet betaald is. Je kunt deze dan ook meteen betalen.
Pas eventueel je betaaldag aan. Jij weet tenslotte het beste wanneer er voldoende geld op je rekening staat.
Goed dat je hulp zoekt. Is onze betalingsregeling, of uitstel van betaling geen oplossing? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. We bekijken je situatie en nemen de mogelijkheden met je door. Zo komen we snel tot een oplossing.
Je vindt ook informatie op de pagina over Schuldhulp.
Als er onvoldoende geld op je rekening stond, mislukt de automatische incasso en vervalt je betalingsregeling.
Nu is het nodig dat je alle openstaande bedragen in een keer betaalt via Mijn Vattenfall/Facturen.
Het kan zijn dat je inmiddels alles betaald hebt. Dan hebben wij je onterecht een aanmaning of incassobrief gestuurd.
Je checkt dit eenvoudig zelf. Ga naar Mijn Vattenfall/Facturen. Hier zie je precies of er nog bedragen open staan.
Lees meer over: Aanmaning of incassobrief ontvangen
Als je al een brief van je incassobureau hebt gekregen, is het niet meer mogelijk een betalingsregeling met ons te treffen. We adviseren je contact op te nemen met het incassobureau. Zij helpen je verder.
Deze brief krijg je als:
- je energiecontract afloopt en je nog geen nieuw contract hebt afgesloten.
- Als je een te grote betalingsachterstand hebt.
We leggen uit wat je moet doen op: Dreigende afsluiting
Ja, als je nog een openstaande rekening hebt, verrekenen we dit met het tegoed. Het bedrag dat we naar je overmaken is dan lager dan het bedrag op je jaarafrekening.
Goed dat je hulp zoekt. Een schuldhulpinstantie kan uitkomst bieden. Zij bekijken je situatie en kunnen je verder helpen.
Meld je aan bij de afdeling Sociale Zaken van jouw gemeente. Zij schakelen dan schuldhulp voor je in.
Ook Geldfit helpt je om grip op je geld te krijgen. Met de online test van Geldfit weet je in twee minuten hoe je er financieel voor staat. En zie je meteen wie je verder kan helpen.
Een heldere jaarafrekening zonder verrassingen
We beloven je een begrijpelijke jaarafrekening zonder verrassingen. Daarom krijg je regelmatig een persoonlijk termijnbedragadvies in Mijn Vattenfall, de Energie-app of via ons Seintje. Zodat je op tijd weet of je goed uitkomt bij de jaarafrekening. Of dat het verstandiger is om je termijnbedrag aan te passen. Je weet altijd waar je voor betaalt.