1. Grootzakelijk
  2. Klantenservice
  3. Wijzigingen doorgeven

Wijzigingen doorgeven

Het is belangrijk dat uw bedrijfsgegevens bij ons kloppen. Gaat u verhuizen, heeft u een nieuwe meter, verandert uw IBAN of zijn er andere administratieve wijzigingen die u aan ons wilt doorgeven? Laat het ons dan snel weten. Dan zorgen wij ervoor dat we u altijd met de juiste gegevens benaderen.

Wijzigingen doorgeven doet u zo

Er zijn verschillende soorten wijzigingen die u aan ons door kunt geven. Lees de uitleg over het gebruik van onze formulieren en bekijk wat u zelf online kunt doorvoeren.

Lees de uitleg over het gebruik van onze formulieren

  1. U klikt op de link van het formulier bij de wijziging die u aan ons wilt doorgeven. U komt dan terecht op de website van onze partner Assently.

  2. Vul het formulier volledig in. Vul onderaan het formulier uw volledige naam, e-mailadres en telefoonnummer in en klik op 'Nu ondertekenen'. In de pop-up klikt u op 'Bevestigingscode verzenden'. Op het opgegeven nummer ontvangt u via SMS een bevestigingscode zodat u het formulier met de code kunt ondertekenen.

    Onderstaande afbeelding is een voorbeeld:
    Voorbeeld Assently

    Betreft het een overname formulier?
    Vul het formulier volledig in, inclusief de gegevens van de nieuwe partij. Vul onderaan het formulier uw naam, e-mailadres en telefoonnummer in en klik op ‘Nu ondertekenen’. In de pop-up wordt u gevraagd de naam en emailadres in te vullen van de tekenbevoegde van de nieuwe partij. In de volgende pop-up klikt u op ‘Bevestigingscode verzenden’. Op het opgegeven nummer ontvangt u via SMS een bevestigingscode zodat u het formulier met de code kunt ondertekenen.

  3. U ontvangt een kopie van het getekende formulier per e-mail.

  4. Zodra wij uw wijziging hebben verwerkt, ontvangt u van ons een bevestiging per e-mail.

Wijzigingen doorgeven

Uw contactgegevens wijzigen?

Het wijzigen van uw persoonlijke contactgegevens zoals telefoonnummer of e-mailadres kunt u via een wijzigingsformulier aan ons doorgeven. Bekijk de mogelijkheden.

U wilt de gegevens van een bestaand contactpersoon wijzigen

Via dit formulier kunt u de gegevens van een bestaande contactpersoon wijzigen of helemaal laten verwijderen. U kunt uw wijzigingen aan ons doorgeven via het wijzigingsformulier Contactgegevens (via onze partner Assently).

U wilt de gegevens van een nieuw contactpersoon doorgeven

Heeft u een nieuw contactpersoon die u aan ons wilt doorgeven? U kunt alle gegevens aan ons doorgeven via het wijzigingsformulier Contactgegevens (via onze partner Assently).

U heeft vragen over het wijzigen van de contactgegevens

Voor vragen over het wijzigen van de gegevens van uw contactpersonen neemt u via 088 363 79 00 contact op met onze klantenservice.

Een administratieve wijziging?

Een administratieve wijziging, zoals het doorgeven van een nieuwe meter voor elektriciteit of gas, of een machtiging voor het opvragen en/ of wijzigen van uw gegevens, geeft u eenvoudig door via één van onze wijzigingsformulieren.

U heeft een nieuwe meter voor uw elektriciteits- of gasaansluiting

Heeft uw netbeheerder een zwaardere of lichtere meter voor elektriciteit of gas in uw bedrijf geïnstalleerd? Geef de nieuwe EAN-code dan aan ons door via het Wijzigingsformulier Nieuwe aansluiting (via onze partner Assently).

U wilt iemand anders toestemming geven voor het regelen van uw energiezaken

Het is mogelijk om iemand te machtigen voor het opvragen en wijzigen van uw energiegegevens*. Met het Machtigingsformulier (via onze partner Assently) geeft u aan ons door wie officieel contactpersoon wordt voor uw energie-aansluiting(en).

* Het gaat hoofdzakelijk om persoonsgegevens, financiële gegevens, verbruiksgegevens en contractgegevens.

Uw bedrijfsgegevens wijzigen?

Het wijzigen van bedrijfsgegevens zoals het factuur- en/ of correspondentieadres kunt u alleen telefonisch doen. Onze medewerkers van de klantenservice helpen u graag verder.

U heeft een nieuw factuur- en/ of correspondentieadres

U kunt uw factuur- en/ of correspondentieadres laten wijzigen door contact op te nemen met onze grootzakelijke klantenservice. Onze medewerkers zijn op kantoordagen tussen 8.00 - 17.00 uur te bereiken op 085 666 5943.

Een verandering in uw bedrijfssituatie of verhuizing? Laat het ons weten

Als uw bedrijf of één van uw vestigingen gaat verhuizen of als u te maken krijgt met een overname van uw energiecontract(en) of -aansluitingen of met een gedeeltelijke of volledige bedrijfsbeëindiging, dan geeft u dit eenvoudig door via onze wijzigingsformulieren.

Uw bedrijf of één van uw vestigingen gaat verhuizen

Als uw bedrijf of één van uw vestigingen gaat verhuizen, dan kunt u de nieuwe aansluitings- en leveringsgegevens aan ons doorgeven via het Wijzigingsformulier Verhuizing (via onze partner Assently).

Een ander bedrijf neemt al uw energiecontracten over (bijv. een KvK wijziging)

Als al uw lopende en toekomstige energiecontracten overgaan (bijvoorbeeld bij een KvK wijziging) op een nieuwe partij, dan geeft u dat door via het Wijzigingsformulier Overname energiecontract(en) (via onze partner Assently).

De huidige contractant vult het formulier volledig in en ondertekent het formulier. Na ondertekening door de huidige contractant wordt dit formulier naar de nieuwe contractant gestuurd voor ondertekening.

Een ander bedrijf neemt één of meerdere energiecontracten over

Als één of meer energiecontracten worden overgenomen door een nieuwe partij én er blijft minimaal één contract op naam van uw bedrijf staan dan geeft u dit aan ons door via het Wijzigingsformulier Gedeeltelijke overname energiecontracten (via onze partner Assently).

De huidige contractant vult het formulier volledig in en ondertekent het formulier. Na ondertekening door de huidige contractant wordt dit formulier naar de nieuwe contractant gestuurd voor ondertekening.

Eén of meer aansluitingen uit één contract worden overgenomen door een nieuwe partij

Via het Wijzigingsformulier Overname aansluiting(en) (via onze partner Assently) geeft u eenvoudig aan ons door wanneer één of meerdere aansluitingen uit het contract worden overgenomen door een andere partij. Belangrijke voorwaarde is wel dat u minimaal één aansluiting houdt.

De huidige contractant vult het formulier volledig in en ondertekent het formulier. Na ondertekening door de huidige contractant wordt dit formulier naar de nieuwe contractant gestuurd voor ondertekening.

Bedrijfsbeëindiging op één of meerdere leveradressen

Via het Wijzigingsformulier Beëindiging energielevering op leveradres (via onze partner Assently) geeft u aan dat u stopt met een gedeelte van uw bedrijfsactiviteiten en dat het energiecontract op één of meerdere locaties beëindigd dient te worden. Houdt u er wel rekening mee dat bij een tussentijdse beëindiging van uw energiecontract(en) mogelijk boete en schade in rekening gebracht kan worden.

Bedrijfsbeëindiging op alle leveradressen

Via het Wijzigingsformulier Bedrijfsbeëindiging (via onze partner Assently) geeft u aan dat u stopt met al uw bedrijfsactiviteiten en dat al uw energiecontracten beëindigd dienen te worden. Houdt u er wel rekening mee dat bij een tussentijdse beëindiging van uw energiecontract(en) mogelijk boete en schade in rekening gebracht kan worden.

Uw contract opzeggen voor vrijheid en flexibiliteit

Wilt u bij een andere leverancier een contract afsluiten of gewoon 'vrij' zijn om opnieuw uw leverancier te kiezen? Laat het ons weten via het Opzegformulier grootzakelijk energiecontract (via onze partner Assently).

Zelf wijzigingen doorvoeren

Uw factuurbundels wijzigen?

Een administratieve wijziging, zoals het wijzigen van de naam van uw factuurbundels, voert u eenvoudig zelf door via Mijn Vattenfall Zakelijk.

U wilt de naam van uw factuurbundels aanpassen

U kunt via Mijn Vattenfall Zakelijk zelf wijzigingen op uw factuurbundels doorvoeren. U gaat hiervoor, na te zijn ingelogd, naar het onderdeel Facturatie/ Factuurbundels. Hier kunt u per factuurbundel onder andere de naamstelling en uw IBAN-gegevens wijzigen.

Heeft u nog geen Mijn Vattenfall Zakelijk account? Vraag dan vandaag nog een Mijn Vattenfall Zakelijk account aan.

Uw IBAN-gegevens wijzigen?

Een administratieve wijziging, zoals het wijzigen van uw IBAN-gegevens, voert u eenvoudig zelf door via Mijn Vattenfall Zakelijk.

U heeft een nieuw IBAN voor in- en/of uitgaande betalingen

U kunt via Mijn Vattenfall Zakelijk zelf uw IBAN-wijzigingen doorvoeren. U gaat hiervoor, na te zijn ingelogd, naar het onderdeel Facturatie/ Factuurbundels. Hier kunt u per factuurbundel uw IBAN-gegevens wijzigen.

Heeft u nog geen Mijn Vattenfall Zakelijk account? Vraag dan vandaag nog een Mijn Vattenfall Zakelijk account aan.

Contact opnemen? Dat kan altijd

We horen graag wat we voor u kunnen doen. Tijdens kantooruren kunt u met ons bellen en u kunt ons een vraag per e-mail sturen. We geven u zo snel mogelijk een reactie.

Wat is het adres van onze klantenservice?

Het postadres van onze grootzakelijke klantenservice is:
Vattenfall Sales Nederland N.V.
T.a.v. Klantenservice
Locatiecode: PAC 1AF 7233
Postbus 41920
1009 DC Amsterdam

Altijd een oplossing voor uw zakelijke energie

Kunnen we u verder helpen?

vattenfall-vast-contactpersoon.jpg

Als u nog vragen heeft dan helpen wij u graag per telefoon of e-mail. U bereikt ons op werkdagen van 8:00 tot 17:00 uur.

Bel 088 363 79 00

Onze beloften aan zakelijke klanten

  • Een vast contact­persoon, rechtstreeks bereikbaar en gericht op kansen voor uw bedrijf

  • Direct een prijsalert, als u kunt profiteren van een gunstigere marktprijs

  • Een signaal bij afwijkend energieverbruik, inclusief bespaaradvies

  • Continu inzicht in uw verbruik en kosten, overzichtelijk op één plek

  • Inzicht op maat voor uw duurzaamheidsvraagstuk.

  • Ondersteuning bij het realiseren van uw duurzaamheidsambities, van advies, subsidieaanvraag tot aan de oplevering