1. Thuis
  2. Energie
  3. spoedaanvraag
  • Alles over een spoedaanvraag voor energie

  • Binnen 24 uur energie nodig?

    We helpen je graag. Geef bij je aanvraag als startdatum de datum van morgen op. Binnen 24 uur is alles geregeld.

Hoe werkt een spoedaanvraag?

Soms is een spoedaanvraag voor energie de enige oplossing. Als je geen energie meer hebt op je huidige woon of werkadres bijvoorbeeld, of als dit dreigt te gebeuren. We zorgen er dan voor dat je snel weer door kan. Heb je snel energie nodig op een nieuw adres, of zakelijk? Dan is een spoedaanvraag ook mogelijk.

Spoedaanvraag voor energie op je huidige adres

Heb je opeens geen stroom en/of gas meer op je huidige adres? Dat is niet fijn. Wij regelen graag met spoed een aansluiting op energie voor je. Hierbij toetsen we eerst je betaalgedrag. Als dat positief is, verwerken we je aanvraag binnen 24 uur. Heb je nu nog energie, maar raak je de aansluiting binnen een paar dagen kwijt? Dan kan je ook een spoedaanvraag doen.

In drie stappen heb je weer energie

  1. Doe navraag bij je netbeheerder. Zij leggen uit wat je moet doen om je weer aan te sluiten. Kijk wie je netbeheerder is.

  2. Neem contact op met onze klantenservice als je met spoed een energieleverancier moet kiezen. We helpen je graag op weg. 

  3. We toetsen je betaalgedrag. Als dat positief is, gaan we aan de slag met je aanvraag. Als de toets negatief is, dan vragen we je een waarborgsom te betalen. Zodra je die hebt betaald, gaan we verder met je aanvraag.

Spoedaanvraag voor energie met waarborgsom

Blijkt dat je in het verleden moeite had met het betalen van je energierekening? Dan vragen we bij een spoedaansluiting een waarborgsom. Dit is een eenmalig bedrag dat je ons betaalt als verzekering. Zo hebben we als energieleverancier een reservepotje voor als er iets misgaat.

 

Een spoedaanvraag voor energie zonder waarborgsom

Als je (tijdelijk) je financiële zaken niet zelf regelt, dan werken we samen met je financieel hulpverlener. 

Energie- of spoedaanvraag zonder waarborgsom

Spoedaanvraag bij een verhuizing

Als je verhuist en nog geen stroom en gas hebt geregeld, krijg je een brief van je netbeheerder. Daarin staat dat je snel energie moet regelen. In die brief staat een uiterlijke aanmelddatum. Die is belangrijk voor je spoedaanvraag voor energie.

Neem contact op met onze klantenservice voor een spoedaanvraag:

  • Als je nog maar vijf dagen of minder hebt om energie aan te vragen voor een uiterlijke aanmelddatum. 

Heb je meer dagen de tijd dan is je energie aanvragen zo geregeld en is een spoedaanvraag niet nodig.

Spoedaanvraag energie nodig voor je bedrijf?

Als je voor zakelijk gebruik een spoedaansluiting voor je energie nodig hebt, dan helpen wij je verder.

Spoedaansluiting energie zakelijk

Voordelen van een spoedaanvraag bij Vattenfall

Heb je direct energie nodig? We doen er alles aan om een spoedaansluiting voor stroom en/of gas snel in orde te maken.

  • Binnen 24 uur geregeld
  • Wij regelen je overstap
  • Persoonlijk en zakelijk goed geholpen 

Veelgestelde vragen

Meer over energie